Zawartość

Deklaracja dostępności strony internetowej WWW PKN

Polski Komitet Normalizacyjny zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej www.pkn.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej WWW PKN, znajdującej się pod adresem www.pkn.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2017-04-03.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-04-03.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.

W chwili publikacji deklaracji nie są spełnione następujące kryteria określone w załączniku do powyższej ustawy:

  • nie wszystkie elementy dostępne jednym zmysłem (grafiki, zdjęcia, przyciski) posiadają opis alternatywny w postaci tekstu możliwego do odczytania przez czytnik ekranu (1.1.1) 
  • nie wszędzie na stronie czytnik ekranu odczytuje relacje pomiędzy informacjami (1.3.1) 
  • nie wszystkie treści przedstawione są z zachowaniem właściwego kontrastu (1.4.3)
  • na niektórych stronach tekst może być zastąpiony grafiką, ale posiada ona tekst alternatywny. Są również dokumenty, które będą niedostępne z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej (1.4.5) 
  • niektóre teksty mogą być niewygodne do czytania (1.4.12) 
  • nie wszystkie funkcje i elementy nawigacji można obsłużyć za pomocą klawiatury (2.1.1) 
  • nie wszystkie ruchy fokusa są kontrolowane z wykorzystaniem klawiatury (2.1.2) 
  • treści zmieniające się w czasie (banery) można zatrzymać po najechaniu kursorem na baner – nie ma dedykowanego przycisku pauzy (2.2.2) 
  • nie wszystkie linki wystarczająco informują o ich przeznaczeniu (2.4.4) 

Ocenę dostępności sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2019-09-20.
Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2025-02-26.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Dane teleadresowe siedziby Polskiego Komitetu Normalizacyjnego:

  • Siedziba główna, Adres: ul. Świętokrzyska 14, 00-050 Warszawa. Adres do korespondencji: skr. poczt. 411, 00-950 Warszawa 1. Telefon 22 55 67 680, 22 55 67 522 lub 22 55 67 652, e-mail: kancelaria@pkn.pl

  • Dział Sprzedaży Katowice, Adres: ul. J. Lompy 14, 40-040 Katowice. Telefon 32 25 18 904, fax: 32 20 99 129, telefon/fax: 32 35 97 961, e-mail: wspkatowice@pkn.pl  

  • Dział Sprzedaży Łódź, Adres: ul. Narutowicza 75, 90-132 Łódź, telefon/fax: 42 67 85 460, e-mail: wsplodz@pkn.pl

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej WWW PKN prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest Marta Hejduk, e-mail: marta.hejduk@pkn.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc pod numer telefonu + 48 22 55 67 709. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Informacji na temat dostępności architektonicznej budynków PKN udzielają:

  • w Warszawie – pracownicy recepcji i ochrony w wejściu głównym oraz pracownicy PKN w Punkcie sprzedaży i Czytelni norm;
  • w Katowicach – pracownicy ochrony w wejściu głównym oraz pracownicy PKN w Dziale Sprzedaży;
  • w Łodzi – pracownicy Punktu Obsługi Klienta oraz pracownicy PKN w Dziale Sprzedaży.

Opis dostępności architektonicznej budynku ul. Świętokrzyska 14, 00-050 Warszawa

  1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli:
  • Wejścia zapewniają swobodny dostęp do budynku dla osób z niepełnosprawnością, bezpośrednio z chodnika, bez ograniczeń architektonicznych.
  • W wejściu głównym znajduje się ochrona i obsługa recepcyjna.
  • W wejściu głównym jest informacja odnośnie rozmieszczenia poszczególnych komórek organizacyjnych Polskiego Komitetu Normalizacyjnego (numer piętra oraz numer pokoju).
  • Na zewnątrz budynku znajdują się tablice informacyjne.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille.
  • W budynku znajdują się oznaczenia kontrastowe (szklane drzwi do pomieszczenia socjalnego na V piętrze, progi przypodłogowe w Punkcie Sprzedaży na parterze).
  1. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
  • Korytarze i schody są dostępne, szerokie, zabiegowe.
  • W budynku znajdują się dwie windy osobowe. Windy jeżdżą od parteru do 7 piętra.
  • Dwie windy mogą przewozić wózki z osobami z niepełnosprawnością.
  • Na IV piętrze, a także w Punkcie Sprzedaży i w Czytelni Norm znajdują się toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnością.
  1. Opis dostosowań:

    Pracownicy ochrony, portierni oraz Punktu Sprzedaży i Czytelni Norm udzielają pomocy osobom z niepełnosprawnościami na wózkach przy wjeżdżaniu do budynku.
     
  2. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych:

    PKN nie posiada parkingu, jest możliwość korzystania z okolicznych miejskich miejsc parkingowych. Publicznie dostępne miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością: 
  • Plac Powstańców Warszawy (bliżej ulicy Świętokrzyskiej) - dwa miejsca bezpośrednio przed wejściem głównym do NBP,
  • ul. Tadeusza Czackiego - jedno miejsce na początku ulicy (przy ul. Świętokrzyskiej).
  1. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
  • Bez ograniczeń.
  1. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu:

    W budynku nie ma tłumacza języka migowego ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line. Konieczność kontaktu z udziałem tłumacza języka migowego należy zgłosić minimum na 3 dni przed planowaną wizytą.

Opis dostępności architektonicznej budynku ul. J. Lompy 14, 40-040 Katowice, Sektor Górnictwa i Hutnictwa – IV piętro, Dział Sprzedaży – parter (pokój nr 14).

  1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli:
  • Są trzy wejścia do budynku bezpośrednio z chodnika. Dwa – z progiem (stopniem), jedno – szersze, bez progu dla osób z niepełnosprawnością,
  • Budynek umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń Sektora Górnictwa i Hutnictwa oraz do Działu Sprzedaży,
  • Na parterze znajduje się Portiernia/Ochrona,
  • Na zewnątrz budynku znajdują się tablice informacyjne,
  • Na parterze znajduje się telewizor, na którym wyświetlane są informacje odnośnie rozmieszczenia poszczególnych podmiotów znajdujących się w budynku (numer piętra oraz pokoju).
  1. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
  • Korytarze i schody są dostępne,
  • Jest możliwość skorzystania z windy przez osoby na wózku, żeby dostać się na IV piętro do Sektora Górnictwa i Hutnictwa,
  • Budynek posiada trzy sprawne windy (dwie mniejsze i jedną szeroką  – na potrzeby przewozu wózków z osobami z niepełnosprawnością,
  • Na parterze i na IV piętrze w budynku znajdują się toalety dla osób z niepełnosprawnością. 
  1. Opis dostosowań:

    Ochrona/pracownicy portierni udzielają pomocy osobom z niepełnosprawnościami na wózkach przy wjeżdżaniu do budynku.
     
  2. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych:

    Przy budynku:
  • na ul. Lompy - dwa miejsca postojowe,

  • na ul. Ligonia – dwa miejsca postojowe,

  • na ul. Powstańców - dwa miejsca postojowe.

  1. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
  • Bez ograniczeń.
  1. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu:

    W budynku nie ma tłumacza języka migowego ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line. Konieczność kontaktu z udziałem tłumacza języka migowego należy zgłosić minimum na 3 dni przed planowaną wizytą.

Opis dostępności architektonicznej budynku ul. Narutowicza 75, 90-132 Łódź, VII piętro, Sektor Produktów Powszechnego Użytku, Dział Sprzedaży.

  1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli:
  • Ogólnodostępne wejście przez drzwi dwuskrzydłowe do budynku bezpośrednio z chodnika. Brak barier architektonicznych.
  • Na zewnątrz budynku znajduje się tablica informacyjna.
  • Punkt Obsługi Klienta udziela informacji dotyczącej lokalizacji poszczególnych instytucji na danym piętrze i numerze pokoju.
  • W Punkcie Obsługi Klienta (na parterze) dostępna jest lupa elektroniczna dla osób z niepełnosprawnością wzroku,
  • W Punkcie Obsługi Klienta (na parterze) zainstalowana jest pętla indukcyjna.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille oraz oznaczeń kontrastowych.
  1. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
  • Korytarze są dostępne,
  • Schody nie są przystosowane dla osób niewidomych, słabowidzących oraz z niepełnosprawnością ruchową,
  • W budynku znajdują się dwie windy osobowe. Windy jeżdżą od parteru do 7 piętra. Windy częściowo są przystosowane do przewozu osób na wózkach (szerokość wejścia – 75 cm),
  • Na parterze znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnością,
  • Na VII piętrze brak progów, szerokość drzwi na korytarzu oraz poszczególnych pokoi umożliwia dostęp osób na wózkach,
  • Na VII piętrze brak jest toalety dla osób z niepełnosprawnością.
  1. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych:

    Przy budynku znajduje się utwardzony parking. Na parkingu jest wyznaczone jedno miejsce dla osób z niepełnosprawnością. Pomiędzy parkingiem a chodnikiem nie ma podjazdu. Najbliższy podjazd znajduje się przy chodniku od strony ulicy Tramwajowej.
     
  2. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
  • Bez ograniczeń.
  1. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu:

    W budynku nie ma tłumacza języka migowego ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line. Konieczność kontaktu z udziałem tłumacza języka migowego należy zgłosić minimum na 3 dni przed planowaną wizytą.

Opis dostępności architektonicznej – ewakuacja niepełnosprawnych.

  1. Niepełnosprawny pracownik PKN – Kierujący KO wyznacza z najbliższych współpracowników osoby, które będą odpowiedzialne w czasie alarmu za ewakuację tej osoby. 
  2. Niepełnosprawny interesant w PKN – za ewakuację odpowiedzialna osoba obsługująca interesanta.